Pwogram alimantasyon eskole (PAE)

LENTEJAS Y JALEA DE POSTRE (2)Ki sevis li bay?

Pwogram alimantasyon eskolè a gen pou objektif pou bay sevis alimantasyon chak jou (dejene, dine, kolasyon, soupe selon jan sa koresponn) a etidyan ki nan kondisyon vilnerab nan etablisman lekol minisipal yo ak patikilye ke yo sibvansyone nan peyi a pandan ane yo asinye Pwogram Alimantasyon Eskole a, nan nivo edikasyon pepinyè, (pre kinder ak kinder), primè ak segondè epi edikasyon pou gran moun yo, nan objektif pou ameliore asistans a klas yo epi kontribye pou evite ke etidyan yo kite lekol la.

Li kouvri aktivite ki andan pwogram lekol yo tankou sa ki andeyo pwogram lekol yo, pandan ane eskolè a epi pandan vakans livè ak lete.

Konpozan sevis ke li bay.

Yo bay yon rasyon manje chak jou pou chak etidyan, konplemantè e diferansye ki gen: dejene, dine ou byen kolasyon, an plis nan kay refij yo yo bay dejene, dine, kolasyon epi soupe. Li kouvri anviwon yon tye nan nesesite nitrisyon chak jou pou timoun lekol primè ak segondè epi ant 45 a 50 pousan nan rekizisyon pou timoun preskolè e nan ka kay refij yo li kouvri 100 pousan nan rekizisyon chak jou pou timoun ki benefisye l yo.

Timoun ki gen aksè a pwogram nan, yo santre sou kondisyon de vilnerabilite yo. Pou fè sa, enstitisyon an komanse analize tout enfomasyon ke yo konsidere kom model pou mezire kondisyon de vilnerabilite pou anviwon 3 milion etidyan sistem piblik la, yo idantifye pa non e klas yo lis timoun ki gen pli gwo kondisyon de vilnerabilite. Lis sa yo, etablisman yo jwenn yo (direksyon rejional JUNAEB yo voye lis timoun ki benefisye yo nan etablisman lekol yo).

Ki moun ki gen aksè?

Etidyan fanmy ki apateni a 60% (pousan) pi vilnerab oubyen ak pi gran dezavantaj sosyoekonomik daprè rejis sosyal fwaye yo (Registro Social de Hogares), ki asiste nan etablisman edikasyon minisipal yo ak patikilye sibvansyone yo nan peyi a (ki enskri nan PAE), nan nivo edikasyon pre primè, primè, segondè ak grannmoun yo.

Kijan yo seleksyone lekol ki resevwa pwogram nan?

Nan komansman ane lekol la, direksyon rejional pwovens JUNAEB yo voye bay tout etablisman minisipal ak patikilye sibvansyone yo nan peyi a anket nivo edikasyon pepinyè, premye ane primè ak premye ane segondè pou yo reponn yo nan etablisman ki enterese pou gen aksè a pwogram ALIMANTASYON ESKOLE JUNAEB la. Nan ka eksepsyonel, anket sa yo ka ranpli pandan ane a, sa se ka etablisman ki nouvo yo ou byen sa yo ki pat reponn anket yo nan komansman ane lekol la.
Anket sa yo se enfomasyon de baz pou kalkile vilnerabilite chak etidyan ak etablisman an. Avek endikate vilnerabilite etablisman an, enfrastrikti ki disponib ak enfomasyon sou enskripsyon li, JUNAEB detemine kantite ak tip de rasyon ke lekol la ap resevwa.

Kilè etablisman an jwenn aksè a pwogram nan?

Tout etablisman ki gen IVE (Endis Vilnerabilite) yo kalkile nan komansman ane lekol, la gen akse, sepandan, ak eksepsyon, kek etablisman ka gen aksè a nan mitan ane a, sa se pou ka etablisman nouvo yo, ou byen sa yo ki pat reponn anket la a tan epi ki mande pou yo kalifye yo sou kondisyon vilnerabilite etidyan yo. Yo bay chak etablisman enfomasyon sou IVE a a trave direksyon rejional JUNAEB yo menm jan akk asiyasyon rasyon yo ke IVE pemet li gen.

Koman yo detemine ke timoun etablisman yo defini yo jwenn benefis la?

Dapre mezi ki soti nan prezidans lan, tout etidyan ki nan premye dezyem ak twazyem ranje revni yo gen dwa pou yo resevwa PAE, sepandan pandan lane 2016 la JUNAEB komanse ap travay ak Rejis Sosyal Fwaye yo, kote etidyan ki benefisye yo se sa yo ki trouve yo nan 60 pousan fanmiy ki pi vilnerab yo ou byen ki gen plis dezavantaj sosyoekonomik nan peyi a.

Ki kote yo remet pwogram nan?

Nan ka etablisman lekol ki nan PAE ki mande li e ki prezante kondisyon enfrastrikti ki apwopriye nan sevis alimantasyon epi ki gen etidyan enskri ki konpli ak kritè ki an kou yo, pandan ane lekol la.

Alumnos de familias que pertenecen al 60% mas vulnerable o con mayor desventaja socioeconómica según registro social de hogares, que asisten a establecimientos educacionales municipales y particulares subvencionados del país (adscritos al PAE), en los niveles de educación pre-básica, básica, media y adultos.

Al inicio del año escolar, las direcciones regionales o provinciales de JUNAEB envían a todos los establecimientos municipales y particulares subvencionados del país las encuestas del nivel de educación parvularia, primero básico y primero medio para ser respondidas por los establecimientos interesados en acceder al Programa de Alimentación Escolar de JUNAEB. Excepcionalmente, estas pueden ser llenadas en el transcurso del año, en el caso de los establecimientos nuevos, o de aquellos que no contestaron la encuesta al inicio del año escolar.
Estas encuestas son la información base para el cálculo de la vulnerabilidad de cada estudiante y del establecimiento. Con el Indicador de vulnerabilidad del establecimiento, la infraestructura disponible y el dato de su matrícula, JUNAEB determina la cantidad y tipo de raciones que recibirá el colegio.

Acceden todos los establecimientos que al inicio del año escolar tienen calculado su IVE  (Índice de Vulnerabilidad),  sin embargo, excepcionalmente, algunos establecimientos pueden acceder a él a mediados del año, esto para el caso de establecimientos nuevos, o de aquellos que no contestaron la encuesta a tiempo y requieren ser calificados acerca de la condición de vulnerabilidad de sus estudiantes. El IVE es informado a cada establecimiento a través de las direcciones regionales de JUNAEB, así como también la asignación de raciones a la cual éste les permite acceder.

Según medida presidencial, todos los alumnos que se encuentren en 1er, 2do y 3er quintil de ingresos tendrán derecho a recibir PAE , sin embargo durante el año 2016 JUNAEB comienza a trabajar con el Registro Social De Hogares, donde los alumnos beneficiarios son aquellos que se encuentren dentro del 60% de las familias más vulnerables o mayor desventaja socioeconómica del país.

En cada establecimiento escolar adscrito al PAE  que lo requiera y que presente condiciones adecuadas de infraestructura en el servicio de alimentación y que tenga matriculados alumnos que cumplan con los criterios de focalización vigentes, durante todo el año lectivo.

La colación a la que se refiere este Tercer Servicio es un beneficio destinado a los participantes de Chile Seguridades y Oportunidades al que no es necesario postular.

El estudiante que es usuario del Subsistema Chile Seguridades y Oportunidades accede directamente al beneficio, el que le será informado por el establecimiento de educación en el que estudie.

En caso que el estudiante no esté recibiendo el programa, debe comunicarlo al profesional que desarrolla el programa de acompañamiento (Apoyo Familiar Integral, en el caso de Familias, o al Consejero Familiar, en el caso de Abriendo Caminos) para que realice las gestiones que correspondan y acreditando su condición de usuario del subsistema mediante la presentación del Formulario Único de Derivación (FUD) en el establecimiento educacional o en la oficina de Junaeb Regional.